România - ţara HANDMADE

     Se ştie din cele mai străvechi timpuri că românii sunt meşteşugari. Olăritul, încondeierea ouălor, sculptura în lemn, împletiturile vegetale, broderia manuală, obiectele de cult sau portul popular sunt câteva dintre meşteşugurile tradiţionale româneşti care se bucură şi în zilele noastre de popularitate.
Din păcate, multe din produsele lucrate manual au fost înlocuite (cu timpul) cu produse de duzină - lucrate în fabrică. Mai sunt puţini meşteri care duc mai departe aceste îndeletniciri şi de aceea trebuie să îi susţinem.
     Produsele tradiţionale pe care le-am moştenit şi pe care le-am văzut la străbunici sunt rezultatul tuturor trăirilor poporului român. Ele se creează într-un anumit fel pentru că aşa s-au transmis din tată-n fiu, din mamă-n fiică şi asta mi se pare că dă originalitate produselor. 
   În zilele noastre, când toate sunt "made in China" mi se pare vital să avem şi produse "Made in Romania" şi spre norocul nostru, mai există companii care încearcă să păstreze şi să răspândească tradiţiile româneşti. Unul dintre aceste magazine este Art&Craft, pe care îi puteţi găsi atât în mediul online (magazin virtual) cât şi în cel offline (în spaţiile comerciale din aeroporturile Bucureşti, Târgu-Mureş, Timişoara, Sibiu, Craiova şi Cluj-Napoca). 
ArtCraft
     Am analizat toate categoriile de produse iar cele care mă încântă cel mai mult sunt dulciurile şi iile. Ia românească a trecut graniţele ţării şi a ajuns să fie purtată de vedetele de la Hollywood. Ea este cunoscută peste hotare ca "peasant blouse" sau "romanian blouse".
Taylor Swift, Kate Moss, Halle Berry şi Adele sunt câteva dintre vedetele internaţionale care şi-au facut apariţia purtând ie.




    Cred că aceste poze vorbesc de la sine şi dacă te-au convins să-ti achiziţionezi o ie, îti arăt câteva modele care mi-au plăcut mie.





    Eu sunt o persoană pasionată de handmade; am obiceiul de a înfrumuseţa până şi o cutie de papuci. Dacă aş fi una dintre meşterii de la Art&Craft, mi-ar placea să aprofundez meştesugul împletiturii vegetale; să creez coşuleţe de depozitare sau coşuri de rufe împletite, vopsite alb sau în culori vii, E ceva ce mie îmi place şi o necesitate având în vedere spaţiul puţin de depozitare cu care se confruntă românii, 



    Suvenirurile, la rândul lor, reprezintă bucăţele din amintirile facute în călătorii. Mie-mi plac deoarece împreună alcătuiesc un puzzle,iar peste ani şi ani,  îmi voi aminti mai uşor de toate locurile pe care le-am vizitat. Din magazinul Art&Craft aş achiziţiona doua suveniruri: pixul Romania Style şi cana multicoloră. I le-aş dărui cu drag mamei mele care lucrează în străinătate şi ştiu că-şi iubeşte foarte mult ţara. Aş vrea, cu ajutorul lor, să se simtă ca şi cum nu a plecat niciodată de acasă.

Sunt româncă şi mă mândresc cu ţara mea!



***Aceasta postare a fost scrisă pentru Superblog***

0 comments