Ai grijă de sănătatea ta igienizând aerul condiţionat

    Lunile călduroase reprezintă multe motive de bucurie pentru mulţi dintre noi, însă pentru unii posesori auto lipsa aerului condiţionat şi temperaturile ridicate au ca rezultat o călătorie deloc plăcută. Ştiu că sunt câteva persoane care aleg să meargă cu geamurile deschise pe timp de vară chiar dacă nu sunt nevoiţi, dar să fim serioşi, de ce aş vrea să merg 5-6 ore cu maşina cu pletele în vânt, cu vâjâit în urechi şi cu riscul de a-mi intra o muscă în gură când aş putea să merg liniştită cu aerul condiţionat?
    Nu mă înţelegeţi greşit, nu m-am născut într-o maşină cu aer condiţionat, însă dacă îl am, mi se pare normal să-l folosesc, nu? Noi avem două maşini: una foloseşte benzină şi fără aer condiţionat, iar cealaltă motorină cu aer condiţionat şi le folosim după beneficiile pe care le oferă. Cea cu benzină pe timp de iarnă deoarece se încălzeşte mai rapid, iar cea cu aer condiţionat vara, din motive evidente. La sfârşitul verii trecute am simţit un miros neplăcut venind dinspre gurile de ventilaţie şi din câte am înţeles motivul ar fi bacteriile acumulate în tuburile de ventilaţie. Cert este că trebuie neapărat o igienizare a sistemului de răcire. 
    
   De ce e importantă igienizarea climei? 

    Căldura şi umiditatea reprezintă mediul propice pentru dezvoltarea bacteriilor, mucegaiului şi ciupercilor din care rezultă nu numai un miros neplăcut, ele reprezentând şi cauza multor boli grave, cum ar fi legioneloza.  Legionella este una din bacteriile care se ascund în sistemele de aer condiţionat şi deşi este singura care provoacă această formă de pneumonie, celelalte bacterii mai puţin faimoase pot duce şi ele la iritarea căilor respiratorii, gripe normale sau febra Pontiac. 
     Există destul de multe firme care oferă servicii de igienizare şi curătare a instalaţiei de aer condiţionat, însă eu m-am oprit la cei de la Freon Auto; le-am analizat site-ul, serviciile si ofertele, iar acum sunt pregătită sa scap de toate microorganismele care îmi ameninţă sănătatea. 

FreonAuto
    Cât costă sănătatea ta?       
   De fiecare dată când suntem nevoiţi să reparăm ceva la maşină apare şi veşnica întrebare " Da` cât costă?", ei bine, haideţi să zicem că în cazul ăsta nu contează, cel puţin pentru mine. Nu este un moft, este o necesitate, o metodă de prevenire a bolilor cauzate de bacterii aşa că preţul nu ar trebui să fie aşa de important, însă nu pot spune că nu m-am bucurat când am văzut oferta din luna martie a celor de la Freon Auto: 199 ron pentru serviciu complet AC: care include schimbarea freonului şi igienizarea instalaţiei. 


   


    De ce trebuie să reîncărcăm freonul?

    Pe scurt, reîncărcarea freonului este necesară dacă dorim ca aparatul de aer condiţionat să funcţioneze la capacitatea maximă şi în general trebuie schimbat atunci când nu mai are eficacitatea de la început, dar o revizie este necesară oricum o dată la doi ani. 



     Pentru a nu defecta componentele maşinii, se recomandă ca reîncărcarea freonului să aibă loc la un service specializat, doar ei vă pot oferi informaţiile necesare şi serviciile de calitate de care aveţi nevoie. Preţul unui astfel de serviciu este de 95 ron şi operaţiunea durează în jur de 30 min. Am observat că cei de la Freon Auto oferă servicii şi la domiciliu clientului aşa că nu mai trebuie să ne facem griji că nu găsim timpul necesar să ajungem la service.

     Pentru mine sănătatea este foarte importantă şi întotdeauna încerc să previn lucrurile în loc să le repar, de aceea mă pot lăuda că în cei 25 de ani ai mei nu am avut probleme mari de sănătate şi nu aş vrea să încep de acum. De îndată ce dă căldura, trag o fugă la service şi scap de duşmanii nevăzuţi ai sănătăţii mele. Tu când o să te desparţi de chiriaşii din maşina ta?




*** Acest articol a fost scris pentru Superblog. ***

0 comments